Wednesday 14 August 2013

raya ~ raya ~ raya !! babak pertama :)

Assalamualaikum , hari ini dah raya ke 7 dan aku baru tergerak hati nak update blog , haha , lama kan ? aku kan memang suka mcm tu , last entry aku update pasal roomate yang tah pape awal bulan julai lepas , tension tahu ? tapi biarkan , malas aku nak fikir , letak tepi dulu , makin fikir , makin sakit hati aku , kenapa lama tak update ? first sebab aku busy dengan final time tu , sekarang dah dapat dah pun result , pointer aku ? cukup makan , lulus semua , cukuplah kan ? kedua , sebab puasa dan nak raya , aku busy buat kuih walaupun takdoo la bnyk sgt pun kuih aku buat , haha , oh oh , sila bersedia kerana entry ini panjang , ya , panjang , sebab raya , kehkeh :) 

kita start dengan satu hari raya , pagi-pagi biasa lah kan orang sibuk pergi sembahyang raya semua , aku ? aku tak dapat , ada lah sebab dia kenapa aku tak pergi , jangan tanya lelebih , kang hempuk kang , haha , then aku pakai baju semua , baju first raya warna hijau , tudung shawl , perghh bapak berpeluh dan cair make up aku pakai shawl , dah la tak jadi masa nak ambil gambar keluarga , macam tah pape , geramnyaaa !! nanti aku upload gambar kejap lagi , gambar aku pakai shawl hijau , mcm pokok pisang , haha , petang pulak si buah hati datang raya , aku yang ajak , penat aku ajak , sampai kena merajuk bagai tahu ? bergaduh bagai , msg aku bagi kat dia asyik bye je dah , dah la mood aku kureng , nasib dia datang jugak , tu pun cuma ada kuih raya dan rendang , dan lemang , dan aku siapkan jugak nasi goreng , nasi goreng bodo je aku buat , huhu , dia datang dengan sepupu dia kakra , pakai baju melayu taw dia , tapi baju dia warna kelabu , tak sama punggg , tak jugak kautim beli baju kaler sama sebab mst dia taknookkkk , ape kena entah , selalu kalau sama baju tu cuma kebetulan je , kebetulan , kitaorg mmg jarang kautim pakai baju kaler sesama mcm nak reromantik kan , 




okeh , dah habis cerita pakwe , so aku nak tunjuk antara manusia yang paling aku sayangg , mama dan abah aku , takda mereka , aku takda , aku selalu dikatakan manja walaupun anak sulung , :) 

second hari raya , aku pergi pahang , rumah sedara-sedara belah abah , mama pun tak berapa kenal sebab dia antara keluarga belah abah la , macam abah punya sepupu dia dekat pahang tu , ramai , sempat pergi 5 buah rumah je tahu , banyak lagi , tak terpergi dan kena balik sebab hari pun nak malam , kitaorg tak bermalam pun , balik hari saje , huhu , mula-mula aku ingat taknak pg tapi pagi tu mama dah gegar bilik aku suruh bangun dan pergi mandi , aku pun bangun , mandi , gosok baju ala kadar , tudng bagai , sebab apa tahu ? orang lain semua dah tunggu dalam kereta , tak ke serabut aku ? dah lambat lah wei , sampai sampai sampai aku bawang tdung tapi pin tak bawak , mmg jadi peminta sedekah pin lah kat orang kan , kalau tak engkaurang engt aku nak ingat je ke mcm joyah ? hellloooooooo ! taknak aku , hahaha , okeh fine dah habis , nak pergi pahang ikut jalan fresser hills , bapak lah , aku control takde pape masa memula ikut jalan tu , kan ke jalan tu mcm ular kena palu , bengkang bengkok , banyak kali abah tanya " kau okeh ke kakak ? nak muntah ? " , aku dengan konpiden je jawab " takde la , mengantukk je " haktuihhh ! haha , last-2 sampai je kat trass ke tranum tah , aku suh benti sebab nak muntah , amek kauuu ,, tak sempat pon senanye , muntah kat longkang dan dalam tandas sambung balik , gila kan ?? memang tak tahan , 

itu pun perjalanan lama lagi , sebab sepupu abah tu duduk kat kampung jerangsang , kena lalu la kuala lipis , bentong , bente , ape tah lagi , jauh la , kedalam , deme duk kampung pendalaman , mmg suasana kampung , 5 buah rumah , perut aku penuh , mcm-2 aku sumbat dalam perut , lagi bertambah gemuk aku , balik je rumah , mandi then terus tidur , nampak tak penat dia tu mcm mana ? haha , ini baru raya kedua , ada lagi raya yang belum aku cerita , tunggu lah esok aku update eh , aku janji , memang aku akan update , sorry la kome aku suka tulis bebanyak pastu baru aku buat perenggan , haha , excited menulis kan ? hekhek , aku kena tidur , esok ada duty bawak kucing kesayangan mama aku pergi vaterinar kuala kubu bharu , kang melelong je aku besok , nanti aku update lagi ,, eh lupa nak ckp , aku dah tukar background sume tu , simple je , yang mana aku tahu je aku buat , hahahahah , bubyeeeeeeee ... 

No comments:

Post a Comment