Thursday 15 August 2013

raya ~ raya ~ raya , babak kedua :)

assalamualaikum , aku janji ini hari mahu update kan untuk cerita semalam yang tak lengkap tu ? see , aku update , dan cerita tu aku mulakan sekarang , tak payah mukadimah bebanyk sgt la kan , haha .

jadi , raya ketiga , aku tak pergi memana pun , cuma duduk dekat rumah , sebab pertama ialah mama ngan abah aku balik kampung dekat kelantan , tapi aku tak balik pun , sebab ? sebab aku kena jaga kucing kesayangan mama , namanya coeng , dia sakit , bnyk duit dah habis dekat si coeng tu , nanti satu hari aku update ape kena ngan si coeng aku tu haa , ye ? so continue , raya ketiga member aku dtg rumah , yang perempuan bersama pakwe memasing , ada dua je kawan aku bawak pakwe , faz dengan sue , seri dengan peyqa takde pon , deme dtg petang mcm tu , aku buatkan nasi goreng jugak dan kuih-2 semua tu la ada lagi , huhu , ini kawan-2 yang datang rumah aku tu


raya ke empat aku tak buat ape-2 , sebab mcm aku cakap lah kena jaga kucing aku tu , bagi makan , bersihkan sangkar , bagi ubat , mcm-2 lah , haha , raya kelima baru aku keluar rumah , itupun dah petang dalam pukul 5 lebih , 

nak aku cerita jugak ke? cerita nye panjang , tapi aku pendekkan je la ek , sebelum aku keluar nie dah lama gaduh dengan pakwe aku tu , sebab ada lah kan , merajuk bagai aku , last-2 raya kelima dia datang ambil aku bawak pergi rumah opah dia jugak , actually takde la lama mana , sehari je , haha , so aku siap-2 , dia datang ambil aku kat umah , sampai rumah dia , sepupu dia syira terus cakap " haa , nie la makwe nyah " , hahahahahaha , malu sia , hekhek , tapi alhamdulillah la aku manage biasakan diri dengan sepupu , makcik-2 dia semua , aku kan suka merapu , ckp kan , dan paling aku rindu rasanye dekat sepupu dia aboy , dengan anak buah dia fea , umur deme sama je , 2 thn aku rasa , rindu nak layan bebudak kecik nie , aku mana ade adik kecik , 

dekat rumah pakwe aku tu , makcik-2 dia semua memang peramah , siap masakkan lontong dengan rendang bagai , sumpah buat susah-susah je tahu , then lepas pergi beraya kakak dia ayong ajak kami pg pasaraya TF , nak buat inai katenye tapi takdooo pon , last-2 hantar aku balik rumah , nak maghrib time tu so deme singgah rumah aku sembahyang semua , hehe , jadi hari raya kelima berakhir mcm tu la ,



esoknye raya keenam , aku tak pergi memana jugak tapi hari tu pakwe aku nak balik melaka balik , kuliah dia dah nak start , itu pun dia ponteng satu hari kelas , haha , selalu dia balik memang naik motor je , selalu aku pesan hati-hati , jangan bawak motor lelaju , alhamdulillah , dekat dua sem dia ulak balik melaka , tak ada pape , dia banyak berhenti , biar lambat asal selamat , jadi sebelum dia nak bertolak balik tu , dia akan singgah taman aku , sebab taman aku sangat lah dekatnya dengan tol tg malim , dan mcm biasa aku yang suruh , haha , kalau tak laju je dia nak balik tawu , jumpa sebab takut nanti tak dapat jumpa sesama lagi , lepas nie aku pulak balik kedah , bila la boleh jumpe ? hari tu pun 2 bulan tak jumpa kot , jumpa mesti amek gambo punye , hahahaha , 


jadi , begitulah berakhirnya hari raya aku , sederhana tapi pada aku meriah tu dah cukup , hehe , bubyeeee :)


No comments:

Post a Comment