Thursday 25 April 2013

~ bila hati aku rasa sunyi macam duduk dalam gua ~

ASSALAMUALAIKUM , dah dua bulan baru aku rasa tergerak hati nak update blog aku ni , kan aku dah cerita , aku sangat lah malas , plus dengan busy kuliah campur tidur campur makan , arghhh ! aku malas , itu je sebenarnya , HAHA. Aku dekat rumah sekarang , dah berapa hari aku pun tak egt , tapi aku balik hari khamis minggu lepas , kome yang rajin tu tolong kira kan untuk aku , berapa hari dah aku balik ? sebab aku MALAS nk kira , sangat-sangat malas . Aku kan YB , busy sangat-2 tapi MALAS , tolong kira kan jugak berapa bnyk perkataan MALAS yang aku ada , HAHAHA.

Fine , aku sunyi , i mean , hati aku sunyi , walaupun ada keluarga yang teman aku , tapi terselit satu sudut dalam hati aku nie yang menyatakan aku sunyi , tapi aku kuatkan jiwa , aku percaya pada jodoh , kalau ada lah jodoh aku dengan dia , lari sampai hujung dunia pun , aku tetap akan bersatu dengan dia kan ? yea , aku skarang akan belajar untuk tidak terlalu mengharap sebab aku tahu ape tu makna PUTUS CINTA , perit wooiii ,, sangat-2 ,, malas nak cerita mcm mana aku masa putus cinta tu , yang penting mak aku sendiri cakap mcm nie " kenapa muka kau pucat ? " dan aku dengan berani nye ckp mcm nie " tak lama dah nie " , see ?? how bullshitt i am time tu , sumpah bodoh gila , mengharap pada lelaki yang tak akan kembali pada aku lagi , sangat bodoh. tapi benda tu dah lama , dekat 4 tahun dah , tapi aku masih ingat lagi nama dia , kenangan .

Actually kitaorg baik je , tak ada pun bergaduh cuma aku ada kecil hati sikit je , bayangkan setiap kali aku mesej dia mesti alasan mcm nie yang aku dapat " kejap erk , nak cas phone jap " , sori lambat wply , pg bilik member tadi " , " sori , atas moto tadi " , bla2 , kadang-kadang aku jadi fedup sangat-2 , mcm aku jadi tukang kacau , sebab tu aku diamkan diri , nanti kalau rindu , pandai-2 lah cari , kalau tak , aku akan belajar mcm mana terima kenyataan , itu janji aku , susah sebenarnya , tapi aku kan dah 21 tahun , dah boleh mengundi , otak kena matang , bukan buat benda bodoh , life must go on .

Besok dia ada final eco , aku tahu susahnya economy tu sebenarnya , aku sendiri belajar tonggeng terbalik sem lepas , HAHAHA ,, oh bagus lah aku dah mula gelak , HAHA , gelak sikit lagi ain , HAHA .. baik , continue , aku faham kenapa dia diamkan diri dan kenapa aku sikit pun tak mesej dia , sebab dia nak exam economy , aku bagi dia masa , tiba-tiba , ini PERKARA BENAR , hanset aku berbunyi , dapat mesej dari buah hati berbunyi begini " sayang , senyap aje kamu ye ? " HAHA , aku baru nak patah hati , berpuisi semua , alhamdulillah , dah pulih hubungan nie ,, heeeeeee :) , aku tak tipu okeh , masa aku duk feeling time tulis blog nie buah hati hantar mesej , haha. 

satu sahaja sifat aku , when i start to keep silent , i will remain the silent until forever , aku sangat ego , aku bising , aku suka bercakap , aku suka ckp ape je yg nak aku ckp , sampai satu saat pakwe aku ckp mcm nie " kamu ni nk tnye ape lagi ? senyap boleh ? " time tu aku rasa mcm nak lempang , tapi bila aku senyap , dia cari , itu lah sebenarnya keistimewaan orang yang suka bercakap , orang lain akan sunyi bila mereka seperti ini tak ada , faham ? angkat bakul sendiri , bila aku dah mula senyap , aku akan senyap sampai orang yang kecilkan hati aku tu cari aku balik , tak perlu sujud kaki aku , bagi hadiah kereta ferreroroshe , cuma perlu tanya khabar aku sahaja , terus mood aku akan jadi sempurna seperti sedia kali , that is me , the truth ain , arghh , aku penat , aku janji lepas nie aku akan rajin update blog aku nie , lebiuuuuu :)

No comments:

Post a Comment